ارميتاارميتا، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

ارميتا فرشته کوچولوی آسمونی

هفته سیزدهم

1391/5/28 18:31
نویسنده : مامان نوشی
206 بازدید
اشتراک گذاری

لیمو ترش خوشمزه کوچولو سلامممممم

قند عسلم چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونی چقدر دلم میخواد باز برم سونوگرافی که ببینمت . ببینم تو این یه هفته چقدر بزرگ شدی و چه تغییری کردی.

فدات شم تو این هفته هم خبر خاصی نبود و هیچ حالت خاصی هم نداشتم فقط بی صبرانه منتظر تکوناتم.

میخوام زودتر حست کنم کوچولوی من. البته بگم هر وقت چیزای شیرین میخورم بعدش یه حسی مثل کشیدن ناخن تو دلم دارم ، نمیدونم این شمایی که برای چند لحظه تکون میخوری یا اینکه من توهم میزنم.

دیروز دو تایی کلی باغبونی کردیم و خاک چند تا از گلدونا رو عوض کردیم و گلای جدید هم کاشتیم می خوام وقتی میای بالکن غرق گل باشه البته وقتی میای زمستونه ولی تا بهار که یکمی جون بگیری بالکنمون غرق گل میشه و شما هم میشی گل سر سبدمون.

جوجوی مامان خوب بهم بچسب و غذا بخور که زودتر بتونم تکونات رو حس کنم.

 

و اما تغییرات این هفته

هر چند كودك شما هنوز خيلي كوچك است، اما احتمالا شكم شما به زودي به قدري بزرگ خواهد شد كه همه خواهند فهميد شما باردار هستيد! در واقع اكنون كودك شما از فرق سر تا انتهاي بدن، حدود 7.5 سانتي متر يعني به اندازه يك ميگوي بزرگ! (قلبونت بلم میگوی بزرگ مامان) طول دارد و حدود 30 گرم است. صرف نظر از اندازه اندامها نسبت به يكديگر، بدن كودك شما در داخل رحم، كاملا شكل گرفته است. در مقايسه با چند هفته پبش، اندازه اندامهاي كودك شما متناسب تر شده و اندازه سر او در حدود يك سوم كل بدن است. انگشتان كوچك او (كه هر كدام يك اثرانگشت منحصر به فرد دارند) در سر جاي خودشان هستند. كليه ها و مجاري ادراري او در حال فعاليت هستند و او ادرار خود را به داخل مايع آمنيوتيك (كه قبلا آن را مي بلعيد) مي ريزد. با آغاز سه ماهه دوم حاملگي، بخش حساس و بحراني رشد كودك شما پايان يافته است و احتمال وقوع سقط جنين بسيار كاهش مي يابد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان کاوه
31 مرداد 91 17:59
خاله جون هفته 13 مبارک باشه.... در ضمن لیموترشی که گذاشتی خیلی خوردنیه....میبوسمت جوجوی نازتو
صوفی مامان رادمهر
6 شهریور 91 15:07
آخیییییییی لیمو ترش خوشمزه باغبونی کردی تو...جااااان... شیرینی دوست داری؟ نوش جونت خوشگلمممم
باربی
6 شهریور 91 19:41
سلام مامان نوشی جونم خوبییییییییییییی نی نی که حتما خوبه ماهم خوبیم تکونای نی نی ما شروع شده ایشالله به زودی تو هم تکوناشو حس میکنی میبینی تورو خدا انقد خودشو واسه باباش لوس کرد که باباش یک ثانیه یادش نمیره و هی میگه اگه اذیت کنی به بچم میگم بهت لگد بزنه