ارميتاارميتا، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 29 روز سن داره

ارميتا فرشته کوچولوی آسمونی

هفته چهاردهم

1391/6/4 18:30
نویسنده : مامان نوشی
250 بازدید
اشتراک گذاری

میگو کوچولو سلامممممممممم

جوجوی مامان چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 چهارده هفتگیت مبارککککMyspace Birthday Icon

عزیز دلم این هفته مرتب مهمون داشتم. البته حواسم بهت بود که یه وقت اذیت نشی گلم. دیروز هم عمه پونه و دخترعمه ات اینجا بودن . دیروز دیگه مطمئن شدم اون حس ناخن کشیدنی که میگفتم خود خودتی.

از عمه پونه پرسیدم اولین تکونای نی نی چجوریه و اونم توضیح داد ولی من خیلی نفهمیدم بعدش من خودم براش این حسم رو توضیح دادم و همون حسی که داشتم رو با ناخنم رو دستش کشیدم و اونم گفت دقیقا همینه. هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

یعنی من دیگه میتونم حست کنم. اخ جونننننننننن. تازه عمه پونه میگفت وقتی یکمی بزرگ تر شی اگه اهنگ شاد با صدای بلند بذاریم شما هم شروع میکنی به شیطونی و اگه خیلی شیطونی کنی اهنگ اروم بذارم اروم میشی. وای چه با حالهههههههههههههههههههه. کوچولوی من زودتر بزرگ شووووووووو.راستی قراره عمه پونه کلی کتاب در مورد دوران بارداری و دنیا اومدن نینی برام بیاره.

 تازه بابایی هم با شنیدن این حرفا کلی ذوق میکرد و هی میومد باهات حرف میزد تازه بهم میگفت اگه اذیتش کنم به شما میگه از اون تو انتقام بگیری. ههههههههههههههههههه

کوچولوی من دیشب خوابت رو دیدم . خواب دیدم زمان دنیا اومدنته و رفتم بیمارستان، یه دخمل کوچولو و ناز بودی.فسقلی من دارم از فوضولی میمیرم که بدونم چی هستی؟؟؟؟ می خوام برات لباس بخرم ولی نمیدونم دخترونه بخرم یا پسرونه؟؟؟؟؟؟؟

خوشگل مامان هفته دیگه نوبت دکتر دارم خدا کنه تا اون موقع حجم مایع کیسه اب هم خوب شده باشه.

عزیزم مواظب خودت باش خیلی دوستت دارمممممممممممممممممممم.

بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

 

اندازه كودك شما از سر تا پا در حدود 8.9 سانتي متر و تقريبا به اندازه يك ليمو است(قربونت برم باز که لیمو ترش شدی) و حدود 60 گرم وزن دارد. بدن او سريعتر از سر او رشد مي كند و سر او اكنون بر روي يك گردن خوش تركيب تر قرار گرفته است! در آخر اين هفته، دستهاي او درازتر شده اند و اندازه آنها با كل بدن او متناسب است. با اين حال پاهاي او بايد كمي بزرگتر شوند تا با بقيه اندامهاي او متناسب شوند. همچنين به تدريج پوششي از موهاي كرك مانند و بسيار نرم (كه لانوگو يا كرك جنيني ناميده شده و نازك، بي رنگ و فاقد مغز هستند) تمام بدن او را خواهد پوشاند. كبد او توليد صفرا را در اين هفته آغاز مي كند، كه اين امر نشان مي دهد كه كبد فعاليت مناسبي دارد؛ طحال نيز همكاري خود را در توليد گلبولهاي قرمز خون آغاز مي كند. او ادرار نيز توليد مي كند و آن را به داخل مايع آمنيوتيك مي ريزد؛ اين كار، يك فرآيند طبيعي است كه تا زمان تولد او ادامه خواهد داشت. شما هنوز هم قادر نخواهيد بود حركتهاي كودك خود را احساس كنيد، اما دستها و پاهاي او كه اكنون حدود 1.25 سانتي متر طول دارند فعالتر و انعطاف پذيرتر شده اند. از آنجايي كه مغز او ارسال پالسهاي عصبي را آغاز كرده است، گاهي اوقات ماهيچه هاي صورت او تغييراتي را نشان مي دهند كه به صورت نگاه با چشمهاي نيمه باز، اخم كردن و شكلك درآوردن ديده مي شود. اكنون كودك شما مي تواند چنگ بيندازد و همچنين مي تواند انگشت شست خود را بمكد!

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان جون نی نی
5 شهریور 91 9:06
سلام عزیزم
ممنونم که به من و دخمل جونم سر زدید
ان شاا... دوران بارداری خوبی داشته باشید
ای جونم این ناخن کشیدناشونه
آره حس اولیه تکونهای نی نی مثل ناخن کشیدنه اولش آدم قلقلکش میاد من خندم می گرفت
ولی الان ماشاا... خیلی خوب ضربه هاشو نثار شکمم می کنه
تازه از این هفته که می تونه چشماشو باز کنه فکر کنم با نشونه گیری می زنه


مرسی دوستم که راهنماییم کردی. ای جونم به نشونه گیری دخملیییییی
مامان جون نی نی
5 شهریور 91 9:07
عزیز کوچولو چهارده هفتگیت مبارک انشاا... زوده زود بزرگ می شی و لگدهای نازتو نثار شکم مامان جوون می کنی و دلشو حسابی عاشق می کنی
مامان عرشیا
6 شهریور 91 14:11
وای سلامممممممممم قربون اون ناخن کشیدنش بشم منننننننننننننن عزیز دلم خیلی خوشحالم خیلی مراقب خودت باش. برای من هم دعا کن
صوفی مامان رادمهر
6 شهریور 91 15:09
آخییییی یعنی فرشته ما دخمره؟ قربون نازش... آخ جون که به زودی با لگدای شیرینش مامانش رو شادتر می کنه
مامان کاوه
9 شهریور 91 16:04
فداش بشم 14 هفته.... 14 ماهه بشی مامانی دلش برای این روزا تنگ میشه...حسابی با هم خوش بگذرونید تا گذروندن روزا براتون شیرین تر باشه....عزیز خاله
باران قلنبه
16 شهریور 91 1:17
سلام عزیزم خوشحال می شم به وب دخمل منم بیاین. دخملم باران مظفری توی مسابقه جشنواره رمضان 91 آتلیه سها شرکت کرده اگه می شه به سایت آتلیه سها بروید و در قسمت جشنواره رمضان به دخترم رای 5 بدهید .این جشنواره تا اول مهر مهلت داره. آدرس سایت آتلیه سها: Soha.torgheh.ir/festival یا به لینکش تو قسمت لینکهای وبم مراجعه کنید.مرسییییییییییییییییییییی. یادتون نره منتظرماااااااااااااااااااا