ارميتاارميتا، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

ارميتا فرشته کوچولوی آسمونی

هفته پانزدهم

1391/6/16 18:30
نویسنده : مامان نوشی
219 بازدید
اشتراک گذاری

جوجه طلایی سلامممممممم

چطوری نی نی من؟؟؟ هنوز نمیدونم چی هستی کوچولو.

تو این هفته رفتم دکتر و طبق معمول سونو کرد و گفت حجم مایع نرمال شده و ضربان قلبت هم 135 تا بود. جواب ازمایش غربالگری اول و سونو ان تی رو هم دید و گفت خدا رو شکر همه چی عالیه و برا هفته 16 برام ازمایش غربالگری دوم نوشت و هفته بعدش هم باید برم جوابش رو به دکتر نشون بدم. امیدوارم همه چی خوب پیش بره.

کوچولوی مامان هنوز خیلی واضح حست نمیکنم. تنبل زود باش قوی شو منتظر لگداتم. الهی فدات شمممممممممم.

خوب ببینیم توی این هفته چه تغییراتی داشتی گلم.

اكنون طول بدن كودك شما از فرق سر تا پا حدود 10 سانتي متر، و وزن او در حدود 80 گرم است. كودك شما اكنون عمليات دم و بازدم را با مايع آمنيوتيك (به جاي هوا) انجام مي دهد كه به رشد كيسه هاي هوا در ريه هاي او كمك مي كند. اكنون اندازه پاهاي او بزرگتر از دستهاي او شده است، و مي تواند همه مفصلها و اعضايش را حركت دهد. اين بدان معني است كه دستهاي او بهتر كار مي كنند. غده هاي عرقي به تدريج ظاهر مي شوند و با اينكه پلك چشمهاي او بسته است، چشمانش مي توانند نور را احساس كنند. اگر شما يك نور شديد را به طرف شكم خود بتابانيد، احتمالا كودك شما روي خود را از نور برمي گرداند. در اطراف كودك شما چيز زيادي وجود ندارد كه او بتواند مزه آن را امتحان كند، اما اندام چشايي او در حال ظاهر شدن است. اگر در اين زمان سونوگرافي انجام دهيد شايد و فقط ممكن است از جنيست كودك خود آگاه شويد! با اين حال اگر اين آزمايش هم نتوانست جنسيت كودك شما را تعيين كند ناراحت نشويد. تعيين جنسيت به عواملي از قبيل ميزان شفافيت تصوير و وضعيت كودك در زمان انجام سونوگرافي بستگي دارد. كودك شما ممكن است به حالت حلقه زده قرار گرفته يا چرخيده باشد تا شما را سر كار بگذارد!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان کاوه
18 شهریور 91 22:26
مامان نوشی جون خدا رو شکر همه چی رو رواله... دردونه تو حس میکنی عجول نباش چون بهش عجله رو انتقال میدی.... منم مثه خودت بودم... اما از 5 ماهگی به بعد شروع شد حس کردناش..... خوش و خرم با هم بگذرونید این روزای تکرار نشدنی رو....


مرسی دوست خوبم. چرا دیگه به تاپیکمون سر نمیزنی؟؟
صوفی مامان رادمهر
21 شهریور 91 10:02
آخ جیگر کوچولو ده سامنتی متری خودمون... خدایا شکرت که همه چی خوبه خوبه... دوست دارم فینگیلی


مرسی خاله جونیییییییییییییییی